Patricia Verlinde

Jeugdboeken uit Nederland en Vlaanderen.

Patricia Verlinde

Berichtdoor Rob/Beldaran » di aug 09, 2016 10:20

'Het Antiserum' - Patricia Verlinde - 2014

Afbeelding

Melanie is een achttienjarig, schoolgaand meisje. Een half jaar voor de onverwachte dood van haar vader, gaat ze met school op werkweek. Nadat ze eerst vreselijk wordt vernederd door Caroline, het populairste meisje van de klas, wordt ze 's nachts in de bossen gebeten door een hond. Anderhalf jaar later ontmoet ze Tristan. Het duurt niet lang voordat ze hopeloos verliefd op elkaar worden, maar het wordt al snel duidelijk dat zowel Tristan als zijn zus Elisabeth een vreselijk geheim hebben. Wat heeft Tristan te maken met de dood van haar vader? Was het misschien geen zelfmoord? En wat is de rol van haar oom Rob in dit alles? Stukje bij beetje ontrafelt ze het geheim en komt ze achter haar rol in een luguber schaakspel.
Alles komt ten slotte tot een vreselijke finale als er ineens eeuwenoude vampiers opduiken...

Publicatiedatum 2014; Pagina’s 273; Uitgeverij B for BooksdistriBution

'Bloedband' - Patricia Verlinde - 2016

Afbeelding

Tristan zat geknield voor een lichaam. Alleen de arm was te zien, hij lag in een vreemde hoek gebogen, levenloos op de grond. De huid was spierwit en bevlekt met rode vegen en aan de ringvinger zat een stalen ring met een zwart gekerfde band erin... 'Nee!' schreeuwde ik. Vrijwel meteen stond Tristan naast me en duwde me terug de hal in. 'Nee, laat me los!' Ik krijste en gilde en probeerde me met alle macht los te trekken. Ik had het verkeerd gezien. Dit kon niet waar zijn... Melanie is klaar voor de volgende stap in haar relatie met Tristan. Maar als ze op het punt staat haar menselijke leven voor hem op te geven, blijkt de verborgen wereld die ze dacht te kennen nog veel groter te zijn dan zij en Tristan konden vermoeden. Melanie moet op zoek naar zichzelf en het verleden van haar nieuwe soortgenoten. De confrontaties die ze hierbij aangaat, zorgen voor barstjes in haar relatie met Tristan. Als ze ook nog te maken krijgt met een groot verlies, voelt Melanie zich onbegrepen en eenzamer dan ooit. Dan ontmoet ze een bijzondere jongen. Hij vertelt haar dat zij de uitverkorene is, op wie zijn mensen al tweeduizend jaar wachten...

Publicatiedatum 23 sep 2016; Pagina’s 294; Uitgeverij Willowtreez
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
Drakendwinger
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Re: Patricia Verlinde

Berichtdoor Nicky » di aug 09, 2016 10:58

op de lijst
Nicky
De Onnavolgbare

Keer terug naar Nederlandstalige Jeugdboeken