Gelezen in 2018 - De Lijsten

Welke boeken heb je dit jaar gelezen en/of gekocht

Re: Gelezen in 2018 - De Lijsten

Berichtdoor StephanieH » ma jan 15, 2018 20:24

Januari:

1. Uitverkoren van Linda Jansma :4:
So many books, so little time- Frank Zappa
StephanieH
De Bliksemdief
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor chrisje » wo jan 31, 2018 15:48

Januari:
Operatie Napoleon / Indridason :4:
The one who tells the stories rules the world. Hopi
chrisje
De Grote Legende

Berichtdoor Peter Motte » ma feb 05, 2018 15:17

Ik doe ook nog 's mee, maar de lijst is niet compleet.
Sommige zijn te koop. Boeken nemen nu eenmaal plaats in.

1 Cicero: De kunst van het oud worden (cadeau gegeven)

2 Scott Kelly: Een jaar in de ruimte, een leven lang astronaut :duim: (verkocht)

3 Ik heb ook "Colt 45: Alleen onder de wolven" gelezen. Om eens te zien wat zoiets is. Eigenlijk was het een goed verhaal, maar het was niet goed geschreven. Het leed ook aan stoerdoenerij, en er waren veel spelfouten. Voor 1,75 euro kun je moeilijk zeggen dat je bedrogen bent, al zou ik het niet aanraden. (weggegooid :oops: )

4 De cirkel, door Dave Eggers. Goed, maar sommige scènes duren te lang. Zelfde ziekte als Stephen King. Dat boek verkoop ik trouwens, voor 12 euro, excl. verzendkosten, verpakking inbegrepen, afhalen mogelijk

5 Sapiens, Harari, Nederlandse editie. Heel interessant, alhoewel ik het niet altijd met hem eens ben, o.a. de bekommerheid om vee vind ik wat gemakkelijk voor iemand in een land zonder voedseltekorten en waar voeding maar een klein deel van het huishoudbudget is. Het grootste probleem met dit soort geschiedenisoverzichten is altijd dat het verleden met te grote borstelstreken wordt geschilderd, zodat je je wel eens ergert aan het gemak waarmee over nuances wordt geverfd - wat trouwens ook een van de oorzakenis van de visie over het leven van vee. Dat neemt niet weg dat het in het algemeen een goed boek is. Het wordt trouwens in sommige scholen gebruikt in de lessen, wat waarschijnlijk verklaart waarom er zo veel mensen mijn exemplaar wilden kopen. (verkocht)

6 Wintercode 1, door Pen Stewart: een aardige fantasyroman. :3: Ik wacht op het vervolg (verkocht)

7 Terug naar Japan, David Mura, bij momenten wat moeilijk om door te komen, autobiografische roman, de grens tussen fictie en werkelijkheid is erg dun: vooral werkelijkheid, niet zozeer fictie; een aanrader voor wie meer wil weten over Japan en over hoe Japanse derdegeneratiemigranten in de VS zich in Japan voelen. Niet te koop. :twisted:

8 De jacht op de meteoor, Jules Verne: loopt wat traag in vergelijking met wat we gewoon zijn, maar terwijl ik een wat ouderwetse aandoende stijve en deftige roman had verwacht, ontdekte ik er heel veel humor in. Een aangename ontdekking :kus:

9 Een menselijke geschiedenis van de wiskunde, Chiara Valerio: diverse biografietjes over belangrijke wiskundigen, die soms wat ten onrechte zijn vergeten; in het begin maakt Valerio het wat te moeilijk, doordat ze wat te veel uitweidt over zaken die er naar mijn gevoel niet veel mee te maken hebben, maar na verloop van tijd begint het vlotter te lezen. Een aanrader. :duim: Te koop wegens plaatsgebrek: 15 euro, excl. verzendkosten, verpakking inbegrepen, afhalen mogelijk

10 The Rise and Fall of D.O.D.O., Neal Stehenson & Nicole Galland :duim: Je mag me wel bij de liefhebbers van Neal Stephenson rekenen, en deze tijdreisroman heeft mijn mening over hem bevestigd.

11 The Golden House, Salman Rushdie, :kus: Hij greep me niet zo erg aan als sommige van zijn vorige boeken, maar Rushdie blijft goed, natuurlijk. Zijn truc om gebeurtenissen in het leven van zijn hoofdpersonages een gelijkenis te laten vinden in belangrijke gebeurtenissen van nationaal en internationaal niveau, is me misschien te bekend geworden om nog de indruk te maken die zijn eerste romans opwekten.

12 De planetenrovers, Donald Moffitt, :D Een sciencefictionavonturenroman met veel vondsten die niet zomaar wat invalletjes zijn maar die goed worden onderbouwd door wetenschappelijke kennis. Met andere wooden: een sf-verhaal zoals het moet zijn: wat erin wordt beschreven is zeer geloofwaardig. De vergelijking met E.D. 'Doc' Smith doet hem eigenlijk onrecht aan, het is veel beter, en niet alleen op wetenschappelijk vlak. Bij mij te koop voor 5 euro, excl. verzendkosten, verpakking inbegrepen, afhalen mogelijk

13 Homo Deus, Yuval Noah Harari, 2015, 2016, London (UK), Vintage, English, illustrated, endnotes, acknowledgements, image credits, index, paperback, 514 p's, 20 x 13.5 cm, isbn 978-1-784-70393-6. Een "vervolg" op Sapiens (oorspr. "Homo Sapiens"), en een boek dat het dus vooral heeft over de 20e eeuw, het begin van de 21e eeuw, en de uitdagingen waar we nu voor staan. Is bij mij te koop voor 15 euro (excl. verzendkosten) De moeite waard, en bovendien gemakkelijk leesbaar ook. Het is geen zware kost waar je moet doorploeteren. :cheer:

14 De moord op Commendatore, Haruki Murakami, een van de beste boeken van Murakami, een goed evenwicht tussen de spanning en het badinerende uit zijn eerdere boeken Hij wordt wel eens magisch-realisme genoemd, maar ik vind het meer fantastisch-realisme, omdat de spoken écht verschijnen. Ze zijn wel interessanter dan in veel fantasy :duim:

15 Nightflyers van George R R Martin. :3: Vlot leesbaar, en goeie ideeën. Dat is de George R R Martin van Game of Thrones, maar Nightlyers is geen fantasy, wel sciencefiction en sciencefantasy. "Noch de veelkleurige vuren van een sterrenring" vond ik top.
Het boek is bij mij te koop, maar het is al besproken. :)

16 Artemis van Andy Weir: :4: het is beter dan The Martian. Het hoofdpersonage heeft minder een ééndimensionaal hollywood-karkater, het lijdt minder aan zelfhulpboeken-optimisme, de gebeurtenissen zijn beter gemotiveerd en uitgelegd, en het einde is minder eenzijdig een goede afloop.
De film zal slechter zijn dan het boek, want er worden zaken uitgelegd die in de film zeker verloren zullen gaan.
En of het optimistisch eindigt of niet, hangt af van de ogen van de lezer. Oké, het hoofdpersonage denkt nu dat haar broodjes gebakken zijn (of haar toast met een broodrooster van KitchenAid - een van mijn klanten, héhé), maar dat is wat zíj denkt, en de dat hoeft niet per se de toekomst te zijn.
In elk geval is deze Andy Weir een aanrader voor wie houdt van spannende sciencefiction met een laag science erover.
Voor wie belangstelling heeft: onnodig aan te dringen, het boek is al verkocht. ;)

17 Op de schouders van reuzen, Umberto Eco :5: Altijd een genot. Erudiet. Goed ingelicht. Veel informatie. Niet te missen. Een mooie aanwinst voor mijn verzameling en voor mijn leeservaring.

18 Big History, Het waanzinnig wetenschappelijke ontstaansverhaal van de mens, de wereld en het universum, David Christian, 2018, Amsterdam, Maven Publishing, oorspr. "Origin Story: A Big History of Everything", 2018, vertaling: Frits van der Waa, met noten, glossarium, lijst aanbevolen literatuur, paperback, 414 p's, 21 x 14,5 cm, isbn 978-94-9249-353-1
prijs 19 euro excl. verzendkosten, incl. verpakkingskosten, afhalen mogelijk
:dronken:
zie https://www.2dehands.be/boeken-strips/b ... 97226.html

19 Cleopatra. Politiek en propaganda in de Oudheid. Prof. Dr. H. Volkmann, 1959, Antwerpen-Brussel-Gent-Leuven-Zeist-Wageninen, nv Standaard Boekhandel - Uitgeversmaatschappij W. De Haan nv., Phoenix Pocket nr. 13, oorspr. "Kleopatra", München, Verlag von Oldenbourg, vertaling: j.F. Nijkerk, geïllustreerd in z/w: 40 foto's en 3 kaarten, met chronologische tabel van de geschiedenis van de Ptolemaeën, paperback (pocket), 18x11 cm, 160 p's, geen WD, geen ISBN (bestond nog niet). Onbeschadigd behalve bibliotheekstempels en -stickers. Door de uitzonderlijke inhoud wou ik het niet weggooien, zelf al is het geen mint exemplaar. Boekje is :5: Ik heb er veel uit geleerd over Cleopatra en de haren.
Prijs: 6 euro excl. verzendkosten, incl. verpakkingskosten, bij afhalen geen verzendkosten
https://www.2dehands.be/boeken-strips/b ... 89951.html

20 Zo bouw je een auto, Adrian Newey. mijn 30e boek van 2018 (ik vermeld hier niet alles) uitgekregen.
Newey ontwerp raceauto's. Zijn F1-auto's haalden in totaal 154 overwinningen en 10 constructeurstitels. Eigenlijk is het een autobiografie van Newey. (Auto)biografieën vind ik interessant, maar niet als ze gericht zijn op sensatiezucht, of zich zo sterk op het privéoleven concentreren dat het niet meer handelt over de thema's waarom je iets over die persoon wilt lezen. "Zo bouw je een auto" gaat echter wel degelijk over wat je als liefhebber van raceauto's wilt lezen, en de titel past bij het boek.
Newey werd vooral bekend omdat hij goed kan omgaan met de aerodynamica, maar hij hield zich ook met andere aspecten bezig. Het boek gaat daar uitgebreid genoeg op in. Ik denk dat ze erin zijn geslaagd om net niet de grens van leesbare te overschrijden.Nog meer over de technische kwesties, en het zo voor een geïnteresseerde leek niet meerleesbaar zijn geweest.
Newey begon in 1980, en het boek loopt tot 2014. Dat is dus een carrière van 34 jaar. Ze begint met mensen zoals Nigel Mansel en Riccardo Patrese, en eindigt met de jonkies zoals Sebastien Vettel en Mark Webber. Het is dus een enorm lange periode, en de lezer van "Zo bouw je een auto" maakt de hele evolutie van de F1 gedurende die 34 jaar mee, van de 3l-motoren tot de
huidige hybridetechnologie. Ik betaalde 25 euro aan de kassa, en bij mu kun je het krijgen voor 19 euro excl. verzendkosten. (ik bied tegenwoordig mijn boeken direct nadat ze uit zijn te koop aan). :dronken: :5: :cheer: :dank:
Laatst bijgewerkt door Peter Motte op di jan 01, 2019 11:23, in totaal 25 keer bewerkt.
Alleen een boek dat gelezen wordt, bestaat.
Ik heb een boek te koop
Vertaalbureau Motte
Andreas
(c) Peter Motte
Peter Motte
De Dichter

Berichtdoor wikkie » za feb 17, 2018 09:33

The Well - Catherine Chanter: absoluut geen aanrader. Interessante setting, maar rammelt enorm. :1:
Duncton Stone - William Horwood: mooi, alleen beetje zwartgallig en daardoor toch minder mooi dan de andere boeken in de reeks. :3:
De Gevleugelde - Arthur Japin: super! Hoewel ik er eerst niet goed in kon komen bleek het uiteindelijk een ontroerend verhaal, en beeldschoon verteld. :4:
Wikkie
Ik lees nu: Maya (Jostein Gaarder)
https://www.boekenruilen.nl/profiel/wikkie
wikkie
De Bezoeker

Berichtdoor Comicbookpro » za feb 17, 2018 18:20

Gelezen in 2018: :

1. Tad Williams - Smart, Heugenis en het sterrenzwaard 1 De drakentroon :3:
2. Ellis Peters- De cadfael Kronieken : Het laatste Lijk :3:
3.Tad Williams- Smart , Heugenis en het sterrenzwaard 2 De steen des Afscheids :4:
4. Robert A. Johnson- De vrouw, Naar het begrip van de vrouwelijke psyche :3:
5.Tad Williams - Smart, Heugenis en het sterrezwaard 3 De belegering :4:
6. Tad Williams -Smart, heugenis en het sterrezwaard 4 het ontzet :4:
7. John Jakes (geprobeert) North and south trilogy (engelstalig) :1:
8. Fleur van Groningen - Leven zonder Filter :5:
9.Donna Tartt -Goldfinch (geprobeert en wellicht te snel opgegeven ...kan niets over de waardering zeggen , want het is denk ik gewoon mijn
Stijl niet (engelstalig))
10. Robert A. Johnson - De man , naar het begrip van de mannelijke psyche (afgehaakt)
11.Weis and Hickman - Deathgate cycle 1 Dragonwing :5:
12. Weis and Hickman Deathgate cycle 2 Elvenstar :4:
13. Weis and Hickman Deathgatecycle 3 Fire Sea :5:
14. Weis and Hickman Deathgatecycle 4 serpent mage :5:
15. Weis and Hickman Deathgatecycle 5 The hand of Chaos :5:
16. weis and Hickman deadgatenovel 6 Into the labyrinth :5: hij werd uitermate spannend in dit deel
17. Weis and Hickman Deadgatenovel 7 The seventh gate :5: in 2,5 dag uitgelezen, geboeid tot het einde...(eigenlijk 6 sterren waard , omdat elke detail in de
gehele serie van belang blijkt.
18. George R R Martin - Het spel der tronen , het lied van ijs en vuur 1 :5:

In januari begonnen sinds voor het eerst in lange tijd weer te lezen , merk ik dat 15 boeken tm november toch al heel wat is, ook al lees ik niet aan een stuk door. Ik heb dan ook wel een selectie .voor mij prettig leesbare boeken geselecteerd, die ik gegarandeerd ging lezen, op de paar pogingen in andere genres na die niet bevielen.

Gepland in November/december:

Cartoon and comicbookdrawing for dummies (ik kan de titel eventueel verkeerd genoteerd hebben)

Vooruitzicht:
Julie Kagawa- Pupil
Terry Brooks - The Sword of Shannara trilogy
Anthony Ryan - In de schaduw van de raaf.
+ het vervolg van Smart, Heugenis en het sterrezwaard / Het spel der tronen / De Shannara Chronicles / In de schaduw van de raaf.
Laatst bijgewerkt door Comicbookpro op zo dec 09, 2018 20:54, in totaal 25 keer bewerkt.
Leest nu : Ken Follett - Pillars of the earth (1 uit 4 boeken) blz 346/1092
Meer Prioriteiten, dus ben trager met lezen!
boek 167 sinds begin 2018
Comicbookpro
Kleine Bij

Berichtdoor RomanaIII » za maart 10, 2018 21:50

Tot nu toe gelezen in 2018:

1. Een keizerlijke vluchtelinge - Martine Artz :4:
2. Selma - Carolijn Visser :4:
3. The little book of the Tudors - Annie Bullen :5:
4. Ik blijf zitten totdat ik geboren ben - Bloeme Evers-Emden :4:
5. Het Labyrint der geesten - Carlos Ruiz Zafon :4:
6. Uit liefde, meneer Tuschinksi - Tanya Commandeur :5:
7. Standaardafwijking - Katherine Heiny :2:
8. Over bergen heen - Charles Martin :5:
9. In hemelsnaam - Geertje Paaij :5:
10. Dinsdagnachten in 1980 - Molly Prentiss :2:
11. Papieren kind - Randy Susan Meyers :4:
12. Het appartement - S.L. Grey :4:
13. Kings and queens of England - Ian Crofton :5:
14. Zolang er leven is - Hendrik Groen :5:
15. Drie vrienden, een huis - Astrid Harrewijn :5:
16. De reiziger - Diana Gabaldon :2:
17. Lijkwade voor een aartsbisschop - Peter Tremayne :2:
18. Het laatste land - Threes Anna :5:
19. Winters paradijs - Sarah Morgan :4:
20. Noorse Goden - Neil Gaiman :5:
21. Het Pauluslabyrint - Jeroen Windmeijer :5:
22. Liever kleine baas dan grote knecht - Tessel Pollmann :4:
23. Dief van de tijd - John Boyne :5:
24. De verloren familie - Jenna Blum :3:
25. Een vrouw in Berlijn - anoniem :4:
26. Het land - Aukelien Weverling :4:
27. Op de rand van het niets - Corinne Duyvis :5:
28. De verloren kinderen - Diney Costeloe :5:
29. De sekte - Mariette Lindstein :1:
30. In het museum - Joost van Driel :3:
31. Tussen april en september - Tomas Espedal :3:
32. Over de rand - Linda Romein :5:
33. Zwarte bladzijden uit de vaderlandse geschiedenis - Rob Hartmans :5:
34. Wie het mooist valt - Sara Novic :5:
35. Eens gegeven - Charlotte de Monchy :4:
36. Dagboek van een boekverkoper - Shaun Bythell :5:
37. Alles goed en wel - Mirjam Oldenhave :2:
38. De vrouwen van Lingenfels - Jessica Shattuck :1:
39. De vintagewinkel - Stephanie Lehmann :5:
40. Het boek van gevonden voorwerpen - Lucy Foley :5:
41. Het meisje dat verdween - Els Florijn :5:
42. Het parfum - Patrick Süskind :3:
43. De tatoeëerder van Auschwitz - Heather Morris :5:
44. De zeven zussen - Lucinda Riley :5:
45. Het dilemma - Samantha King :4:
46. Het dienstmeisje van Degrelle - Simone Korkus :5:
47. Vlinders in Central Park - Sarah Morgan :4:
48. Bijna echt gebeurd - Liane Moriarty :5:
49. De familie von Westenholz - Caroline de Westenholz :2:
50. Een schitterend isolement - Olga Majeau :4:
51. Waar het gras altijd groener is - Dolf Jansen & Margriet Jeninga :5:
52. Mythos - Stephen Fry :5:
53. De gewone man - Jos Palm :1:
54. Weeskinderen - Lody van de Kamp :3:
55. Oorlogstranen - Lody van de Kamp :4:
56. Nicotine - Nell Zink :1:
57. De Krijtman - C.J. Tudor :4:
58. Stadsleven in grootmoeders tijd - Ingeborg Wind :4:
59. Groningse plaatsnamen verklaard - Gerald van Berkel :3:
60. Noormannen - John Haywood :5:
61. Moresnet - Philip Dröge :5:
62. De Franse revolutie - Noah Shusterman :3:
63. Prins Harry - Duncan Larcombe :3:
64. De Duivenhoudsters - Alice Hoffman :4:
65. Als je het licht niet kunt zien - Anthony Doerr :4:
66. Het huis vol - Anita Terpstra :5:
67. Adèle - Henk van Gelder :4:
68. Voor Mij - Jojo Moyes :4:
69. München 1938 - Robert Harris :3:
70. Pachinko - Min Jin Lee :2:
71. Mijn vriend Ben - Julia Romp :5:
72. ‘s Werelds Grootste Mysteries - Peter Göbel :4:
73. Philomena - Martin Sixsmith :4:
74. De mens en het al - Leo Köhlenberg :3:
75. Into Africa - Frans Lanting :5:
76. Wunderkammer - Thijs Demeulemeester :3:
77. Een tuin vol bloemen - Katie Fforde :4:
78. De Platenzaak - Rachel Joyce :4:
79. Kindsoldaat - Oscar van den Boogaard :4:
80. 13 Minuten - Sarah Pinborough :4:
81. Vele hemels boven de zevende - Griet op de Beeck :3:
82. Het Rosie project - Graeme Simsion :4:
83. De Komiek - André van Duin :4:
84. Daar heb je vrienden voor - Astrid Harrewijn :3:
85. Zin - Jackie van Laren :3:
86. Vergeef me - Lori Nelson Spielman :4:
87. Het Wolfsmeisje - Wim Coster :4:
88. Hou me vast - Lori Nelson Spielman :5:
89. Het huis van je dromen - Veronica Henry :5:
90. Zo was Auschwitz - Primo Levi :2:
91. Bezoedeld - Linda Fontijn :3:
92. De verdwijning van Josef Mengele - Olivier Guez :4:
93. De jongen die nooit heeft bestaan - Sjón :3:
94. Over oude wegen - Mathijs Deen :4:
95. Het houten bestek - Tessa Ijzermans :3:
96. Witte lichamen - Jane Robbins :4:
97. De eerste vrouw - Susan Smit :3:
98. Het huis met de blauwe luiken - Michelle Visser :4:
99. Grote kleine leugens - Liane Moriarty :4:
100. De dochter van de houtzager - Vibeke Olsson :3:
101. Een overbodige vrouw - Rabih Alameddine :1:
102. De Japanse minnaar - Isabel Allande :3:
103. Marlena - Julie Buntin :3:
104. Gordon - Marcel Langedijk :3:
105. Het Duivelskind - Maria Genova :5:
106. De bedelaarskolonie - Wil Schackmann :4:
107. De tweede vrouw - Gill Paul :4:
108. De proefkolonie - Wil Schackman :3:
109. Wat niemand weten mocht - Marianne & Theo Hoogstraaten :4:
110. Koloniekak - Mariët Meester :3:
111. Hollands Siberië - Mariët Meester :1:
112. Leerschool - Tara Westover :4:
113. Herfst - Ali Smith :1:
114. Reisverslag van een kat - Hiro Arikawa :4:
115. Redbad - Sven Meeder :4:
116. Storm - Lucinda Riley :4:
117. Darkening Age - Catherine Nixey :5:
118. Het geheim van mijn man - Liane Moriarty :3:
119. Verras Me - Sophie Kinsella :3:
120. De Kindertrein - Christina Baker Kline :5:
121. Vallen - Jackie van Laren :4:
122. 12 jaar slaaf - Solomon Northup :4:
123. Stuur me een berichtje - Jill Mansell :3:
124. Leven en laten leven - Hendrik Groen :2:
125. Het Duitse meisje - Armando Lucas Correa :3:
126. Ik weet alleen mijn naam nog - C.J. Cooke :2:
127. De Anderen - A. Ferney :1:
128. Hot Mess - Lucy Vine :3:
129. Margie - Jillian Cantor :4:
130. Alleen voor jou - Luke Allnutt :4:
131. Winter - Ali Smith :1:
132. Familiereünie - Tatiana de Rosnay :3:
133. Een stel verhalen - Tom Hanks :3:
134. Jouw leven en het mijne - Majgull Axelsson :3:
135. Hart tegen Hard - Aurélie Valognes :4:
136. Paupers en boeven - Jan Libbenga :3:
137. De rode dageraad - Simon Sebag Montefiore :2:
138. Schaduw - Lucinda Riley :4:
139. Breng me terug - B.A. Paris :4:
140. Slaap - Matthew Walker :4:
141. Een boterham met tevredenheid - Marga Schiet :3:
142. Het Darwin Dilemma - Han Thomas :3:
143. Leven met de goden - Inger N.I. Kuin :4:
144. Toverij & Toveressen - Ruud Borman :4:
145. De Huisvriend - Wim Vredelieve :4:
146. Zink - David van Reybrouck :4:
147. Mij zie je niet - Loes den Hollander :4:
148. Nooit meer bang - Gaby Rasters :3:
149. Een zaterdagmiddag - Bert Wagendorp :3:
150. Prijs de dag voordat de avond valt - Hannah van Wierinfen :1:
151. Coma - Marcel de Jong :4:
152. Een mooie jonge vrouw - Tommy Wieringa :3:
153. Oorlogskind - Mechtild Borrmann :3:
154. Charing Cross Road 84 - Helene Hanff :3:
155. Het enige verhaal - Julian Barnes :3:
156. Het Pilgrim-Fathers complot - Jeroen Windmeijer :4:
157. De dag die nooit komt - Oliver Reps :4:
158. De voorproefster van Hitler - Rosella Postorino :4:
159. De laatste kus van de keizer - Alan Judd :3:
160. Het meisje zonder naam - Diney Costeloe :4:
161. Wolfskwint - Bibi Dumon Tak :3:
162. Het Napalmmeisje - Kim Phuc Phan Thi :2:
163. Tot je valt - Lidewij Martens :1:
164. Het wereldschokkende en onweerstaanbaar lekkere verhaal van Tony’s Chocolonely - Jeroen Siebelink :2:
165. Koninkrijk vol sloppen - Auke van der Woud :3:
166. Fahrenheit 451 - Ray Bradbury :3:
167. Ons Dorp - Redactie Hollands Glorie - :4:
168. Levenslicht - Silvia Avallone :1:
169. Olifantenmeisje - Ellen Marie Wiseman :5:
170. Parel - Lucinda Riley :4:
171. Het verdriet van Wilhelmina - Tomas Ross :2:
172. De Trooster - Esther Gerritsen :4:
173. Mijn Poolse Huis - Dore van Duivenbode :4:
174. Jij kan me helpen - Kristin Harmel :4:
175. Mijn moeder en haar zoon - Markus van der Graaff :4:
176. Haar eigen melodie - Gea Veldkamp :1:
Laatst bijgewerkt door RomanaIII op vr nov 23, 2018 21:54, in totaal 20 keer bewerkt.
RomanaIII
De Bliksemdief

Berichtdoor Huppelmuisje » zo maart 18, 2018 22:45

[quote="Huppelmuisje"]En deze plek is van de enige échte Huppelmuis :D

Mijn lijstje gelezen boeken in 2018:
1. Franck Thilliez - Het weeshuis :4:
2. Kate Hamer - Het meisje in het bos :2:
3. Franck Thilliez - De schakel :5:
4. Jilliane Hoffman - De kleine getuige :4:
5. Hans Koppel - Ze komt nooit meer terug :3:
6. Daniel Cole -Ragdoll :3:
7. Linda Green - Ik tel tot tien :3:
8. Heather Morris - De tatoeëerder van Auschwitz :5:
9. Linda Van Rijn - Winterwereld :3:
10. Franck Thilliez - Zwanenzang :4:
Ik ga graag op reis in een boek
* ... De trotse mama van Caro & Marie ... *
Huppelmuisje
Kleine Bij

Berichtdoor Nicolai 1415 » di jul 24, 2018 10:46

Mijn vrouw heeft het gepresteerd om in een jaar tijd alle boeken van Karin Slaughter te lezen. Verder heeft ze zeer weinig gesprekken met mij gevoerd. Wat ze wel aangaf is dat ze het nogal lastig vond om te bepalen in welke volgorde ze de boeken moest lezen. Zij heeft hier uiteindelijk deze website geraadpleegd voor de juiste Karin Slaughter Volgorde https://boeken-top-10.nl/karin-slaughter-boeken/.
Zoals veel wel zullen weten schrijft ze zwoel series als losse boeken. Het is wel zo fijn om de juiste volgorde te lezen, lijkt mij, wanneer je aan een serie begint :D
Nicolai 1415
De Bezoeker

Berichtdoor Rik » wo sep 05, 2018 18:03

Mijn "Gelezen in 2018" lijst:

1. Eric Van Lustbader - The Bourne Betrayal :3:
2. Tom Clancy - De ogen van de vijand :4:
3. Jac. Toes - Moordzaak zonder lijk :5:
4. Donald Nolet - Versleuteld :5:
5. Jo Nesbø - Bloed op Sneeuw :4:
6. Michael Crichton - Airframe :4:
7. Linda van Rijn - Voetbalvrouwen :3:
Laatst bijgewerkt door Rik op za sep 29, 2018 18:24, in totaal 1 keer bewerkt.
Met altijd vriendelijke groet!
Ik heb Autisme, gelieve daar rekening mee te houden. Dank je!
Rik
De Bliksemdief

Berichtdoor Bernhard Prinsen » do sep 27, 2018 11:38

Shantaram - Gregory Roberts :5:
Bernhard Prinsen
De Bezoeker

Berichtdoor Rob/Beldaran » zo nov 04, 2018 11:59

Gelezen in 2018

Anonymous – The Bourbon Kid trilogy #1 The Book with No Name;
#2 The Eye of the Moon #3 The Devil’s Graveyard (F) :4:

Baas, Frederik – Herberekening (R) :4:
Bill, Frank – Donnybrook (T) :4:
Bracken, Alexandra – The Darkest Minds #1 De Overlevenden (F) :3:
Bracken, Alexandra – The Darkest Minds #2 Onvergetelijk (F) :3:
Bracken, Alexandra – The Darkest Minds #3 Een Onzeker Licht (F) :3:

Child, Lee – Jack Reacher #4 De Bezoeker (T) :3:
Child, Lee – Jack Reacher #21 Onder de Radar (T) :3:
Child, Lee – Jack Reacher #22 Nachthandel (T) :3:
Child, Lee – Jack Reacher Op Doorreis (T) :3:
Child, Lee – Jack Reacher #23 Verledentijd (T) :4:
Chokshi, Roshani – Aru Shah en het Einde van de Tijd (F) :3:
Coben, Harlan – Naar Huis (T) :4:
Coben, Harlan – Dood Spel (T) :4:
Coben, Harlan – De Verbeelding (T) :4:
Crichton, Michael – Drakentand (A) :3:
Cruysse, Jan Van der – Bling Bling #1 (T) :3:
Cruysse, Jan Van der – Bling Bling #2 De Zaventemmers (T) :3:

Finlay, Mick – Arrowood (T) :2:

Goodkind, Terry – Maîtresse van de Dood #2 De Sluier vd Eeuwigheid (F) :4:

Jemisin, N.K. – De Gebroken Aarde #1 Het Vijfde Seizoen (F) :3:

Harstad, John – Heterdaad (R) :1:

Kehlmann, Daniel – Tijl (R) :2:
Kerkhofs, Marc – Beet (T) :3:
Kiner, Aline – De Nacht van de Begijnen (R) :3:
King, Stephen – De Buitenstaander (ST) :5:
King, Stephen & Chismar, Richard – Gwendys Knoppenkist (ST) :3:
Koontz, Dean – Jane Hawk #1 The Silent Corner (T) :4:
Kristoff, Jay – Nimmernacht (F) :3:

Lee, Tosca – Bloedverwant #2 Eerstgeboren (ST) :3:

Maas, Sarah J. – De Glazen Troon #5 Rijk van Stormen (F) :4:
Maas, Sarah J. – De Glazen Troon #6 Toren van de Dagenraad (F) :4:

Maxwell, Lisa – De Laatste Magiër (F) :2:

Neuvell, Sylvain – Ontwakende Goden (Sf) :4:

Preston & Child – Pendergast #17 Stad vd Eeuwige Nacht (T) :4:
Pamelen, Frank van – De Vliegende Hollander (T) :3:

Riordan, Rick – Magnus Chase en de Goden van Asgard #3 Het Schip der Doden (F) :4:
Riordan, Rick – De Beproevingen v Apollo #3 De Brandende Doolhof (F) :4:

Skovron, Jon – Het Rijk der Stormen #2 Grim en Schaduw (F) :4:
Stephens, Anna – De Roden Goden Herrijzen #1 De Ziener (F) :4:

Thomas, Han – Het Darwin Dilemma (T) (Herlezing) :3:

Valgaeren, Kevin – Blackwell (T) :4:
Völler, Eva – Tulpengoud (HT) :4:

Williams, Tad – Het Hart van Steen (F) :3:

Totaal 46
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Oudste

Vorige

Keer terug naar Gelezen in 2022 / Aangeschaft in 2022