Marica van der Meer

Non-fictie uit Nederland en Vlaanderen.

Marica van der Meer

Berichtdoor honingbol » di apr 05, 2016 12:15

Een vrouw, haar fiets en 28.000 kilometer avontuur van Nederland naar Australië

In Weg van de wereld neemt ze de lezer achterop haar fiets mee van Nederland naar Australië. Verschillende vrienden fietsen stukken met haar mee. Vooral in een land als Iran lijkt het verstandig een man aan haar zijde te hebben, maar de gastvrije Iraniërs laten veel vooroordelen als sneeuw voor de zon smelten. In Turkmenistan daarentegen krijgt ze samen met haar fietsvriend Norbert de schrik van haar leven. Aan China lijkt geen einde te komen, in drie maanden doorkruist ze dit land in haar eentje. Na 1700 kilometer rechtdoor over dezelfde weg in de woestijn en vijf weken zonder zich verstaanbaar te kunnen maken, komt ze zichzelf behoorlijk tegen. In Myanmar wordt ze constant achtervolgd door mannen op brommertjes. Levendig omschrijft ze haar waarnemingen op het gebied van cultuurverschillen, problemen onderweg en ontmoetingen met de lokale bevolking. Haar eindbestemming is het verjaardagsfeestje van haar vriendin Maria in Adelaide.
Lezen is het beleven van spannende avonturen, het maken van prachtige reizen en het ontmoeten van nieuwe mensen, allemaal vanuit je luie stoel!
honingbol
De Grote Legende

Re: Marica van der Meer

Berichtdoor honingbol » di apr 05, 2016 12:15

Fietsend van Nederland naar Australië, ruim 28000 km. Bij het idee alleen krijg ik al zadelpijn! Maar niet Marica van der Meer, zij deed het gewoon. Pakte haar fiets en ging. Weg van de wereld is een vlot en prettig geschreven boek, Marica heeft een fijne vertelstijl. Je reist als het ware mee achterop de fiets en beleeft haar avonturen met haar mee. Je voelt de kou en de warmte en ondergaat zelf ook de vriendelijkheid van de meeste mensen die zij onderweg ontmoet. De foto’s zijn een leuk pluspunt, daardoor gaan de mensen en plaatsen die genoemd worden in het boek meer leven.
Het is geen dun boekje, maar van mij had het nog wel dikker mogen zijn. Wat mij betreft is dit zeker een aanrader. Zowel voor liefhebbers van reisverhalen, voor fietsers en voor mensen die graag over andere landen lezen
Lezen is het beleven van spannende avonturen, het maken van prachtige reizen en het ontmoeten van nieuwe mensen, allemaal vanuit je luie stoel!
honingbol
De Grote Legende

Berichtdoor Nicky » di apr 05, 2016 16:38

hoe heeft ze het water doorstaan?
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor honingbol » di apr 05, 2016 18:52

boot en vliegtuig. Ze hadden geen waterfiets bij zich ;) Maar de ruim 28000 km is echt puur fietsen geweest, de stukken met boot en vliegtuig zijn daarbij niet meegerekend.
honingbol
De Grote Legende

Berichtdoor Nicky » wo apr 06, 2016 11:04

ik doe het haar niet na
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor honingbol » do apr 07, 2016 10:26

Nee, ik ook niet hoor. Ik ben al trots op mijzelf als ik 30 km heb gefietst! :lol:
honingbol
De Grote Legende

Berichtdoor Nicky » vr apr 08, 2016 19:05

er zijn dagen dat ik dat niet haal
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor An'drei » vr apr 08, 2016 22:45

Nicky schreef:er zijn dagen dat ik dat niet haal

Zelfs maanden :lol:
An'drei